Thursday, September 15, 2011

I Love Man United!!!

Peminat-peminat Man United dirumahku..

MANCHESTER UNITED FOOTBALL CLUB atau MUFC dan lebih dikenali sebagai Man Utd adalah sebuah pasukan bola sepak yang terkemuka didunia. Memiliki jutaan peminat diseluruh dunia. Mereka telah memenangi pelbagai kejuaraan, anugerah dan kejayaan disetiap peringkat profesional baik untuk pasukan mahupun individu. Mempunyai sejarah yang unik dan lagenda-lagenda pemain serta pengurus yang hebat.

Namun bukan tentang Man Utd yang ingin aku bicarakan disini, tetapi tentang ketaksubanku dalam menikmati permainan hebat pasukan ini. Man Utd sering membuat aku tersenyum. 19 kali kejuaraannya di dalam Liga Perdana Inggeris cukup untuk aku berani dan bebas mentertawakan teman-temanku yang meminati kelab-kelab bola sepak seterunya. Aku puas bila dapat  menewaskan penyokong lawan (LIVERPOOL terutamanya).

Permulaan cemerlang musim terbaru ini (2011/2012) dengan 100% kemenangan dan telah membelasah pasukan besar seperti arsenal dgn gol 8-2 (padan muka kau Dayat!!), ditambahkan dengan jaringan hatrik dua kali berturut-turut dalam dua perlawanan dari pemain bintang Wayne Rooney telah membuktikan yang Man Utd di landasan yang betul dalam mempertahankan kejuaraan. Namun aku sentiasa beringat yang langit tidak selalu cerah. Kekalahan dia tangan liverpool musim lalu masih terkesan. Walau kekalahan itu tidak menggugat kejuaraan Man Utd, namun senyuman sinis tanpa sebarang komen dari sahabat baikku Shaiful Salim dan isterinya Norain Salehan (peminat tegar Liverpool), senyuman sinis itu cukup kuat untuk mengganggu tidur malamku.

Harapanku pada musim ini, BARCELONA KITA TUNDUKKAN!! LIVERPOOL KITA PIJAK-PIJAK DAN SEPAK-SEPAKKAN!!! BPL KITA TAKLUKI SEKALI LAGI!!! FINAL DI MUNICH DALAM LIGA JUARA-JUARA EROPAH KITA PEROLEHI!!! Buat teman-teman penyokong Man Utd (Mohd Saharizan, Mohd Fahmi, Mohd Farid, Suhaili Azlan), anda amat aku sukai, hormati dan kasihi. Buat teman-teman seteru dari pasukan yang lain terutamanya penyokong Liverpool (Shaiful, Norain, Zul) dan Arsenal (Wan Herdayat, Norsarika) terima kasih kerana menjadi lawan yang berkualiti dan bermaruah. Anda semua tidak pernah bosan menyokong dan menonton walaupun KALAH!!! Gua respek lu orang seme!!!

GLORY GLORY MAN UNITED!!


4 comments:

  1. Mr Wacther...TQVM. actually we are the best in the galaxy right now!!!

    ReplyDelete
  2. glory glory manU...
    lets be the best and beat the rest...
    ^-^

    ReplyDelete
  3. yeah....malam esok kita pijak stoke ramai2..

    ReplyDelete